ŠILALĖS RAJONO UGDYMO ĮSTAIGOSE SVEČIAVOSI PSICHOLOGAS EVALDAS KARMAZA

ŠILALĖS RAJONO UGDYMO ĮSTAIGOSE SVEČIAVOSI PSICHOLOGAS EVALDAS KARMAZA

Šiandieninėje sparčiai kintančioje visuomenėje mokiniai susiduria su įvairiais iššūkiais: nuo akademinių sunkumų iki socialinio prisitaikymo. Dažnai jie turi tvarkytis su stresu, nesėkmėmis, socialiniu spaudimu ar situacijomis, kurios gali sukelti emocinę įtampą. Šioje aplinkoje psichologinis atsparumas tampa vienu iš svarbiausių gebėjimų, kurį mokinys gali išmokti, siekdamas gerai jaustis ir tinkamai veikti.

Š. m. rugsėjo 16-20 dienomis Šilalės rajono ugdymo įstaigose, su įvairių klasių mokiniais bendravo lektorius, psichologas, psichodramos terapeutas Evaldas Karmaza. Mokiniai diskutavo įvairiomis temomis: “Savikontrolės stebuklas: kaip valdyti savo jausmus ir veiksmus”, “Savivertės ir pasitikėjimo savimi ugdymas – sąmoningos ateities kūrimas”, “Įveikti sunkumus: psichologinio atsparumo meistriškumo pamoka”, “Motyvacijos iššūkiai: kaip atrasti aistrą mokytis?”, “Magiškasis kelias į norų ir poreikių šalį: suprask ir pasirink!”, “Nuo patyčių link saugumo. Klasėje, kurioje norisi būti”. Mokymasis – tai ne tik gebėjimas įsiminti faktus ar pasiekti aukštus pažymius. Tai ir ilgalaikis procesas, kurio metu formuojasi mokinių asmenybė, jų vertybės ir gebėjimai. Motyvacija yra vienas pagrindinių veiksnių, kurios pagalba mokymosi kelionė vyksta. Vaiko ir jaunuolio poreikiai turi būti patenkinti, kad jis galėtų užaugti brandžia asmenybe. Šiame pagundų kupiname pasaulyje tėvams tenka dėliotis ribas, kokie vaiko norai ir poreikiai bus patenkinti. “Ar tau tikrai to reikia?” – klausimas, kurį vis dažniau turi užduoti jau ne mokytojas ar tėvai, o pats jaunuolis sau.

Vaikų savivertės ir pasitikėjimo savimi ugdymas yra labai svarbus jų bendram vystymuisi ir gerovei. Savivertė reiškia, kaip žmogus suvokia ir vertina save, o pasitikėjimas savimi – tai tikėjimas savo gebėjimais. Kai vaikai turi sveiką savivertės ir pasitikėjimo savimi jausmą, jie dažniau užmezga pozityvius santykius, priima geresnius sprendimus ir atkakliau sprendžia iššūkius. Savikontrolė apima visą smulkesnių įgūdžių ir vidinių normų spektrą. Esate girdėję apie zefyro testą? Vaikai, kurie jį išlaikė, vėliau rodė geresnius pasiekimus ne vienoje gyvenimo sferoje. Nuo pat mažų dienų vaikai lavina gebėjimą susivaldyti nuo pagundų. Impulsų suvaldymas – vienas svarbesnių gebėjimų, mus lydintis visą gyvenimą.

Ir pabaigai, opi ir labai aktuali tema – PATYČIOS. Kelias nuo patyčių iki saugumo klasėje nėra lengvas. Ji reikalauja nepalaužiamo įsipareigojimo, kolektyvinės atsakomybės ir nuolatinio budrumo. Tačiau dėl naudos, kurią ji duoda – geresnės mokinių savijautos, geresnių akademinių rezultatų ir sveikesnės mokyklos kultūros – verta jį įveikti. Nes kiekvienas mokinys nusipelno klasės, kurioje jis nori būti.

Mums svarbu, kad mokiniai gebėtų ne tik mokytis, vertinti savo pastangas ir mokymosi rezultatų pokytį, bet kartu įgytų ir tuos įgūdžius, kurie padėtų jiems augti kaip asmenybėms. Kasdien to siekiame, nes KARTU MES GALIM DAUG DAUGIAU!

Šios paskaitos finansuojamos įgyvendinant Šilalės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektą.

🎬Lektoriaus kurti filmukai, apie aplankytas Šilalės rajono ugdymo įstaigas:
https://www.youtube.com/watch?v=k90kOJ3E9d8 – Šilalės r. Laukuvos Norberto Vėliaus gimnazija

 

Close Menu
Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą