VAIKO DIENOS REŽIMAS VASARĄ

Vasara – atostogų metas. Daugeliui tėvų vaikų atostogos atneša naujų rūpesčių – kaip jas suplanuoti, kad vaikas pailsėtų nuo įtemptos užsiėmimų dienotvarkės ir sustiprėtų  naujiems rudens darbams. Vaiko atostogas reikia planuoti ir tais atvejais, net, jei jis atostogaus namuose. Poilsis reikalingas tiek vaikams tiek suaugusiems, bet jis neturi virsti tinginyste, vaikščiojimu „iš kampo į kampą“ arba ištisai sėdint prie išmaniųjų technologijų. Nors nieko neveikimas sveika ir tikrai galima leisti vaikams „pabūti  su savimi“ tik pagulinėjant, bet tai turi užimti tik mažą dienos dalį, kitaip gali išsivystyti apatija, nuobodulys ir liūdna nuotaika.

Prasidedant atostogom su vaiku reikėtų aptarti jo būsimo laisvalaikio pobūdį ir susitarti dėl svarbiausių dalykų, reikalingų taisyklių. Kiekviena diena turi turėti savo planelį. Būtų gerai, jei namuose leidžiamą laiką suplanuotumėte savaitei į priekį. Toks planas suteiktų ramybės jausmą tiek tėvams, tiek vaikams. Kai vaikai aiškiai žino, ko tikėtis, jaučiasi stabiliau, dėl to kyla mažiau nesusikalbėjimo. Jei vaikui paliksite pačiam spręsti, kuo turi užsiimti, neišvengsite nesusipratimų ir pykčio dėl jo pasirenkamų užsiėmimų. Planuoti turi abi pusės, nes jei tėvai patys suplanuos  vaikų laiką ir tik juos informuos, gali sulaukti priešiškumo. Puikiai sutarsite, jei ramiai susėdę pasikalbėsite ir suderinsite, kas vaikui ir jums, kaip tėvams svarbu.

Labai svarbu riboti laiką, leidžiamą su išmaniosiomis technologijomis. Dažnai tėvai jaučiasi bejėgiai bandydami sukontroliuoti atžalų laiką prie kompiuterio, bet tai padarę pastebi, kad vaikai tampa ramesni, kūrybingesni, pozityvesni, noriau atlieka kitas veiklas.

 Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro visuomenės sveikatos administratoriai teigia, kad vasaros laikotarpiu augančio organizmo sveikatą teigiamai veikia ilgas buvimas gryname ore, judėjimas, organizmo grūdinimas, tinkamas dienos režimas (įvairių veiklos rūšių kaitaliojimas, pakankamas ir visavertis miegas), sveika mityba. Šie ir kiti faktoriai aktyvina medžiagų apykaitą, stimuliuoja augimą ir vystymąsi, stiprina organizmo atsparumą įvairių neigiamų mikroklimato faktorių poveikiui bei ligoms.

Dienos režimas – viena iš sunkiai išsprendžiamų atostogų  problemų. Ryte anksti keltis per ištisus metus vaikui atsibosta, todėl daugelis  miega vos ne iki pietų, o vakare ilgai negali užmigti. Vaikų psichologai pataria išlaikyti dienos rėžimą, kad vaikas panašiu laiku keltųsi ir eitų miegoti, reguliariai maitintųsi. Rekomenduotina tėvams savo pavyzdžiu rodyti, kad dienos režimas susijęs su tvarkingu gyvenimu, pareiga sau, savo sveikatai. Tai suteikia stabilumo, žmogus jaučiasi saugesnis ir pasibaigus atostogoms bus lengviau grįžti prie įprasto dienos ritmo. 

Vieni  vaikai labai greitai geba grįžti į rutiną, o kitiems tai sekasi gana sunkiai. Jei tėvai jaučia, kad vaikas labai nutolo nuo dienotvarkės, pagal kurią gyvena eidamas į darželį ar mokyklą, pats laikas po truputį prie jos pratintis. Likus maždaug trims savaitėms iki mokyklos ar darželio galima pradėti pusvalandžiu anksčiau eiti miegoti ir keltis. Tėvai puikiai pažįsta savo vaikus ir žino, kad vaikas greitai prisitaiko, todėl naująjį režimą galima pradėti taikyti  ir likus porai dienų iki darželio ar mokyklos. Labai svarbu išmiegoti tam tikrą valandų skaičių, nes tai lemia miego kokybę, leidžia pailsėti ir atsigauti psichikai.

Norint tinkamai suderinti miego režimą, bent valandą prieš miegą nereikėtų leisti vaikui naudotis kompiuteriu ar žiūrėti televizoriaus. Tokia veikla stimuliuoja, todėl bus sunkiau užmigti ir ramiai išsimiegoti. Kambarys, kuriame vaikas miega, turi būti tylus ir gerai išvėdintas. Vengti kofeino kurio yra šokolade ir vaisvandeniuose.  Prieš miegą svarbu pabendrauti su vaiku.

Parengė visuomenės  sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje Vitalija Zaleckienė

http://www.mamairvaikas.lt/tvs/sveikiausia-basa-vasara-ir-kuo-maziau-civilizacijos

https://www.tavovaikas.lt/lt/sveikata/g-14023-issamus-psichologes-straipsnis-ar-vasara-vaikams-reikia-rezimo

https://www.delfi.lt/gyvenimas/seima/kaip-vaikams-padeti-pamazu-ruostis-mokslo-metu-rezimui.d?id=61991953

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *