ĮVYKO PASKAITA „STRESO KELIAMOS RIZIKOS – VALDYMO IR ĮVEIKIMO BŪDAI“

Balandžio 26 d., Šilalės visuomenės sveikatos biuras organizavo paskaitas psichinės sveikatos gerinimui bei širdies ir kraujagyslių ligų, CD prevencijai. Jau kelinti metai, prie sveikatos stiprinimo prisijungia Sodra, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Šilalės skyrius.

Stresas yra jausmas, išgyvenamas patiriant per didelį psichologinį arba emocinį spaudimą. Spaudimas tampa stresu tuomet, kai nebegalite su juo susidoroti. Žmonės į stresą reaguoja skirtingai – situacija, sukelianti stresą vienam, kitą gali tiesiog motyvuoti. Jei stresinės situacijos tęsiasi kasdien, jei su jomis susiduriate nuolatos  – tai lėtinis stresas, kuris gali būti žalingas Jūsų sveikatai.

Stresas yra antroji pagal paplitimą su darbu susijusi sveikatos problema, su kuria susiduria 22 proc. darbuotojų, dirbančių 27-iose ES valstybės narėse. Stresas yra 50-60 proc. visų nedarbo dienų priežastis ir daugelio pavojingiausių ligų sukėlėjas.

Ir nors visi gyvename ir dirbame panašiomis sąlygomis, tačiau vienus stresas paliečia labiau nei kitus.

Kur streso priežastis, kokios galimos prevencijos priemonės ir kodėl stresas gyvena mūsų galvoje. Į visus šiuos klausimus kartu ieškojome paskaitoje „Streso keliamos rizikos –  valdymo ir įveikimo būdai“

Paskaitą vedė   kūrybiškumo ir komunikacijos gebėjimų ugdymo  trenerė, meno terapijos praktikė, lektorė Rita Mikailienė.

Po pietų vyko paskaita Pajūrio seniūnijos gyventojams „Streso reikšmė širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto atsiradimui. Streso valdymas“.

Paskaitos tikslas – suteikti sisteminių žinių apie streso reikšmę sveikatai. Supažindinti su streso bei įtampos prevencijos ir valdymo būdais, išbandyti ir išmokti streso riziką mažinančių elgesio bei gyvenimo modelių, užtikrinančių sėkmingą veiklą, pilnavertį gyvenimą bei ilgalaikę sveikatą.

Aptarta streso samprata ir jo įtaka širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimui. Darbo ir poilsio režimo įtaka sveikatai. Darbo ir poilsio planavimas. Atsipalaidavimo reikšmė širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto prevencijai.

Kartu išmėginome fizinius atsipalaidavimo pratimus, išbandėme ir išmokome psichologinių streso prevencijos pratimų, kuriuos lengvai galima taikyti kasdien.

Visuomenės sveikatos specialistė vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą

Vilma Navardauskienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *